Julkaistu 20.8.2024

Metsähallitus uusii Alainenjoen sillan Ylitorniolla – silta pois käytöstä kaksi viikkoa 26.8. alkaen

Metsähallitus aloittaa Ylitorniolla sijaitsevan Alainenjoen sillan uusimistyöt 26.8.2024. Työt kestävät arviolta kaksi viikkoa. Silta on pois käytöstä työmaan ajan.

– Siltatyömaa katkaisee Kaarannes-Vuonorovatin tien. Tien molemmissa päissä on siltatyömaasta kertovat liikennemerkit, sanoo Metsähallitus Metsätalous Oy:n tienpidon operaatioasiantuntija Tapani Pennanen.

Sillan ollessa pois käytöstä tulee käyttää vaihtoehtoisia reittejä Liinankivaarantien ja Raanujärventien kautta. Työmaa vaikuttaa alueen metsästysliikenteeseen Metsähallituksen pienriistalupa-alueella 2609 Ylitornio sekä Metsähallituksen hirvilupa-alueella 8224 Kielinen. Kulku Raakonvaaraan ja Somaseen tapahtuu Ristiojan kautta.

Alainenjoen silta uusitaan, sillä se on tullut käyttöikänsä päähän. Uusi silta tulee olemaan teräsbetonisilta.

Metsähallituksella on noin tuhat siltaa ympäri maan. Lapissa Metsähallitus korjaa tai uusii muutamia siltoja vuosittain.

Metsähallitus Metsätalous Oy:n tienpidon operaatioasiantuntija Tapani Pennanen, puh. 0400 346 315, tapani.pennanen@metsa.fi

Siltatyömaan sijainti kartalla.