Julkaistu 26.6.2024

Otto Swanljung nimitetty Metsähallituksen kiinteistökehityksen johtajaksi

Otto Swanljung kasvokuva-.

Metsähallituksen kiinteistökehityksen johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty OTM Otto Swanljung.

Swanljung on työskennellyt Metsähallituksessa vuodesta 2011 lähtien, viimeiset neljä vuotta tuulivoimaliiketoiminnan johtajana ja sitä ennen lakiosastolla eri tehtävissä. Hän aloittaa uudessa tehtävässä 1.7.2024.

Metsähallituksen kiinteistökehitys vastaa valtion maa- ja vesialueiden vuokraus-, myynti- ja kehitystoiminnasta sekä alueiden käyttöön liittyvistä sopimuksista, omaisuudenhallinnasta ja valtiosektorin maankäyttöyhteistyöstä. Metsähallitus edistää aktiivisella hankekehityksellä uusiutuvan energian tuotantomahdollisuuksia ja luo edellytyksiä monipuoliselle liiketoiminnalle valtion maa- ja vesialueilla.

”Otto on tehnyt erinomaista työtä Metsähallituksen tuulivoimaliiketoiminnan kehittämisessä ja kasvattamisessa. Valtion maa- ja vesialueet ovat keskeisessä roolissa edistämässä Suomen ilmastotavoitteita, vihreää kasvua ja puhtaan siirtymän mahdollisuuksia. On ilo toivottaa Otto tervetulleeksi kiinteistökehityksen johtoon ja Metsähallituksen johtoryhmään”, sanoo Metsähallituksen pääjohtaja Juha S. Niemelä.

”Olen iloinen ja etuoikeutettu päästessäni johtamaan kiinteistökehitystä Metsähallituksessa. Kiinteistökehitys on yksikkönä merkittävä Metsähallituksen strategisten tavoitteiden toteuttaja, jossa vihreällä kasvulla on liiketoiminnoissa isot potentiaalit. Uusiutuva energia, kaivannaiset, tontit ja kaavoitus tarjoavat paljon mahdollisuuksia ja mielenkiintoisia haasteita valtion mailla ja vesillä. Metsähallituksen kiinteistökehityksellä on isot mahdollisuudet kehittyä edelleen kansallisen turvallisuuden ja huoltovarmuuden saralla yhteistyössä eri viranomaisten kanssa. Odotan innolla aloittamista uudessa tehtävässä ja osana Metsähallituksen johtoryhmää”, sanoo Otto Swanljung.

Kiinteistökehityksen edellinen johtaja Tuomas Hallenberg nimitettiin aiemmin keväällä Stora Enson Forest-divisioonan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään syksyllä.

Tuulivoimaliiketoiminnan johtaja, Otto Swanljung p. 040 560 1715
Metsähallituksen pääjohtaja Juha S. Niemelä, p. 050 500 3681